Set Up Your Calendar:
Event reminders, invitation replies, calendar sharing, additional calendars알림 이벤트, 초대에 대한 응답, 일정공유, 일정 추가하기
Set up event reminders
이벤트 알림 설정하기By default, your calendar event reminders are turned off. Turn on event reminders to receive either a pop-up message or an email notification before a meeting.
기본적으로, 캘린더 이벤트 알림설정은 비활성화 되어 있습니다. 회의 전에 pop-up이나 메일 혹은 SMS 등의 알림을 받고 싶으면 알림설정을 활성화 하십시오.
1. Open Google Calendar.
일정을 엽니다.
2. In the upper-right corner of the page, click Settings > Calendars.
페이지 상단 우측에 설정 > 캘린더를 클릭합니다.
3. Under My Calendars, click the Notifications link for your calendar. For example:
내 캘린더에에서 해당 일정에 대한 알림 링크를 클릭합니다.
4. In the Event reminders section, click Add a Reminder:
일정 알림 섹션에서 알림 추가를 클릭합니다.
5. Set reminder options.
알림 옵션을 설정합니다.
6. Click Save at the bottom of the page.
페이지 하단의 저장을 클릭합니다.
Set up invitation replies
초대 응답 설정하기Turn on invitation replies to receive an email message when someone you invite to a meeting accepts or declines your invitation.
누군가가 회의에 여러분을 초대하여 참석여부를 메일 메시지로 받고 싶으면 초대 응답 기능을 활성화 하십시오.
1. Open Google Calendar.
캘린더를 엽니다.
2. In the upper-right corner of the page, click Settings > Calendars.
상단 우측 코너에 설정 > 캘린더 설정을 클릭합니다.
3. Under My Calendars, click the Notifications link for your calendar. For example:
내 캘린더 섹션에서 알림을 클릭합니다.
4. In the Choose how you would like to be notified section, select the Email check box for Invitation replies.
알림 수신방법 섹션에서 초대장 회신 체크박스를 선택합니다.
5. Click Save at the bottom of the page.
페이지 하단의 저장 버튼을 클릭합니다.
Tip: Get your list of meetings for the day automatically emailed to you each morning! Just click the Email check box for Daily agenda.
매일 아침 당일 회의 일정목록을 받고 싶다면 하루 일정의 이메일을 선택하시면 됩니다.
이메일과 SMS 등을 선택하여 알림설정을 할 수 있습니다.
Share your calendar
일정 공유하기By default, your "free/busy" calendar information is shared with everyone in the [your domain] domain. You can share additional information with everyone or just specific employees, or stop sharing all calendar information.
기본적으로, 여러분의 ”바쁨/한가함" 정보는 도메인 내 모든 사용자에게 공유됩니다. 필요에 따라 여러분은 추가적으로 모든 사용자, 혹은 특정한 사용자와 캘린더를 공유하거나 공유를 중지시킬 수 있습니다.
1. Open Google Calendar.
캘린더를 엽니다.
2. In the My calendars list on the left, click the down-arrow next to your calendar, and then select Share this calendar.
좌측 내 캘린더 목록에서, 캘린더 옆의 역삼각형 아이콘을 클릭하여 이 캘린더 공유하기를 선택합니다.
3. Select the sharing options you want to use for your calendar.
공유 옵션을 선택합니다.
View another user's calendar
다른 사용자의 캘린더 보기If other users have shared their calendars with you, you can view those calendars. If a user hasn't yet shared his or her calendar with you, can can send a request to that person.
만약에 다른 사용자들이 그들의 캘린더를 여러분에게 공유했다면, 해당 캘린더를 바로 볼 수 있습니다. 그러나 그들이 아직 캘린더 공유를 하지 않았다면 여러분은 그 사람에게 공유 요청을 보낼 수 있습니다.
1. Open Google Calendar.
캘린더를 엽니다.
2. In the Other calendars list on the left, start typing a user's name or address in the Add a coworker's calendar field. In the list that appears, click the user whose calendar you want to add.
좌측 다른 캘린더 목록에서, 동료의 캘린더 추가하기 필드에 추가하고자 하는 사용자의 첫이름 몇자를 입력하십시오. 목록이 나타나면 추가하고자 하는 사용자의 캘린더를 클릭하면 됩니다.
If the user has shared his or her calendar, it appears in your list under Other calendars, and the user's events appear on your calender.
만약에 그 사용자가 자신의 캘린더를 공유했다면 여러분의 다른 캘린더 목록에 나타날 것이며, 그 사용자의 일정을 보는 것이 가능합니다.
If the user has not shared his or her calendar, you'll see a page on which you can send a request to the user.
만약에 그 사용자가 자신의 캘린더를 공유하지 않았다면, 공유를 요청할 수 페이지가 나타나게 됩니다.
4. Edit the default message if you like, and then click Send Invite.
필요하다면 기본 문구를 수정한 후 초대하기 버튼을 클릭합니다.
Tip: To hide or show the user's events on your calendar, simply click the calender in your list.
여러분 캘린더에서 공유된 사용자들의 일정을 숨기거나 보이게 하려면 그냥 목록에서 캘린더를 클릭하면 됩니다.
Create another calendar
You can create any number of secondary calendars. For example, you can set up a calendar for your workgroup or team to share. Each calendar you create appears in your list under My Calendars.
여러분은 기본 캘린더 이외 추가적으로 캘린더를 만들 수 있습니다. 예를 들면, 프로젝트 그룹이나 팀 일정을 공유해야 할 경우 캘린더 설정을 할 수 있습니다. 내 캘린더 목록에서 필요한 만큼의 캘린더를 만들 수 있습니다.
1. Open Google Calendar.
캘린더를 엽니다.
2. In the My calendars box on the left, click Add.
좌측 내 캘린더 박스에서 추가를 클릭합니다.
3. In the Create New Calendar window, enter a name for the calendar. You can also select a time zone and sharing options for the calendar.
새 캘린더 만들기 창에서, 캘린더 이름을 입력합니다. 또한 시간대와 공유 옵션 등을 선택할 수 있습니다.
4. When you're finished setting up the calendar, click Create Calendar.
캘린더 설정을 마쳤으면 캘린더 만들기를 클릭합니다.
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